Esimesed päevad aklimatiseerumiseks

Hei

Olen nüüdseks juba mõned päevad Kariibidel olnud ja arvasin, et lihtsam on siia väike tekst iga teatud aja tagant kirjutada, siis on kõigil soovijatel näha, mis toimub :)

Lennud Eestist St.Vincent ja Grenadiinidele läksid hästi. Lendasin marsruudil Tallinn-Helsinki-London-Barbados-St.Vincent.
Tallinn Helsinki lend läks hästi. Helsinkist Londonisse lendas minu üllatuseks suur u 300 kohaline lennuk ja nii palju, kui ma lennukis nägin, olid kõik kohad hõivatud. Ehk seetõttu, et oli reede ja soomlased läksid nädalavahetust veetma? Ei tea. Igatahes kui olime kõik lennukisse ära pakitud, tuli kaptenilt teade, et meie lennu väljumine võib kuni tund hilineda, kuna Londonis on nii suur udu, et nähtavus on halb. Aga õnneks kas oli mingi teine lend canceldatud või midagi muud, aga igatahes saime vaba maandumise aja ning väljusime kõigest 20 min planeeritust hiljem. UK on oma Brexitiga riiki sisenemise ikka väga ajakulukaks teinud. Kui muidugi kõik passikontrolli automaatsed masinad töötaks normaalselt, poleks probleemi, aga need ei tööta! Väga palju aega kulus sinna. Kui pagas käes, tuli otsida õige terminal ja lennufirma, mis mind edasi lennutab. Ka seal oli väga pikk check-ini järjekord, kuna lennufirma kõikide lendude ja väljumiste deskid on ühes järjekorras. Mõtlesin hiljem, et kui Helsinki lend oleks tund aega hiljem väljunud, siis oleks üsna kiireks läinud 😊 Lendasin sellise lennufirmaga nagu Virgin Atlantic. Lend ise oli ok, aga ma ei saanud aru, miks seal lennukis nii kuradi külm pidi olema 😀 Jõudnud Barbadosele oli tunda "natuke" soojemat kliimat. Kuna mul oli lennukis nii külm olnud ja varbad ka täitsa jääs, siis jätsin alguses isegi pusa selga, aga Barbadose turvakontroll oli karm 😁 Kui kõigis eelnevates kolmes kohas polnud vaja ära võtta ei pusa ega jalatseid, siis seal pidi. Üleüldse polnud turvakontrolli töötajaid esialgu kusagil näha, pidin neid hõikama, siis nad ilmusid nurga tagant välja, vaatasid seriaale vist 😀
Barbados-St.Vincent lend läks ka hästi senimaani, kui öeldi, et me peame natuke tiirutama St.Vincenti lennujaama kohal, sest lennujaamas läks elekter ära 😁Aga lõpuks maandusime ja umbes 22h reisi järgselt olingi kohal 😊

Barbados-St.Vincent lennuk

St.Vincent ja Grenadiinid on saareriik Kariibi meres Väikestes Antillides. Riik koosnebki St.Vincenti saarest ja Grenadiinide saarestikust, kokku 32 saart, mis on vulkaanilise tekkega. Riigi kõrgeim punkt on La Soufriere'i tegevvulkaan, mis kõrgub 1234 m üle merepinna. Riigis valitseb troopiline kliima. Riik kuulub Briti Rahvaste Ühendusse, ehk nende kuningas on Charles III. Rahvaarv on veidike üle 100 000. Riigi keeleks on inglise keel, aga ütleme nii, et kui kohalikud omavahel räägivad, siis egas suurt midagi aru ei saa 😀 Ja liiklus on vasakpoolne. Mina peatun St.Vincenti saarel, mis on ka riigi suurim.

Päikesetõus. Vaade rõdult

Saabumise päeval tähistati vabariigi aastapäeva. Mina küll pidustustest osa ei saanud, kuna maandusin õhtul hilja, aga tänavad on siiamaani kaunistatud riigi lippudega ja lipu värve on näha igal pool. Isegi jäätise sai lipu värvides, mis oli küll minu maitse jaoks üsna magus 😀

Iseseisvuspäevaks kaunistatud tänavad

Riigi lipu värvides jäätis

Iseseisvuspäeva nädalavahetuseks oli korraldatud ka expo, kus sai tutvuda kohalikke teenuseid ja tooteid pakkuvate ettevõtetega. Ostsime kookose vett ja jäätist 😀 Korraldati ka car show ja kiirendusvõistlus vana lennujaama rajal, aga kuna vihma hakkas sadama, siis me sinna ei läinud. Kui ma kirjutan, et hakkas sadama, siis siin sajab sedasi nagu umbes kolmest ämbrist korraga valataks sulle kogu see vesi kaela. Nii et jätsime vahele seekord.

Üks kaks ja kookos avatud

Steelpan'i ehk siis tõlkes teraspanni mängija

Jõudsime juba ka randa. Neid siin on palju. Rand oli puhas ja vesi sinine. Kuna aga veel on vihmaperiood, siis vee tase oli üsna kõrge, ühe sammuga oli vesi puusadeni ja kahega juba üle pea 😀 Rätikut ei saanudki liiva peale panna, sest vahepeal tuli nii suur laine, mis kattis kogu ranna.
Mõnus rannakene

Lebotamas

Kliima on siin tõesti troopiline 😁 Praegu on iga õhtu/öö sadanud, mis tõstab veelgi õhuniiskust. Öösel oli see üle 90%, praegu näitab 74%. UV-indeks on ilmateate järgi ekstreemne, enam ei näidanud UV indeksti numbritki 😁 Aga ega ilma päikesekreemita siin välja ei lähe igal juhul, paar minutit ja kärssanud 🔥Õhuniiskus ja kuumus teevad öösel magamise üsna keeruliseks, eriti, kui peab kohaliku aja järgi 3:30 tõusma, et tööpäeva alustada. Aga no kell 11 on juba töö tehtud ja on veel 7 tundi valget aega, mida nautida 😊
Mingid putukad, ilmselt sääsed, on mind ka juba jõudnud süüa. Siin on sääskede ja teiste putukatega üldiselt nii, et nad ei tee häält. Näiteks sääsest saad sa aru alles siis, kui ta sind on juba hammustanud. Samamoodi kimalaste laadsed putukad mitte mingisugust häält ei tee. Nii et tuleb olla ettevaatlik.

Kohalikust eluolust kirjutan järgmine kord, kui olen ka ise natuke rohkem sisse elanud.